Július 1-jén indul a BKV-hajó

duna expressz1

Július 1-től indulhat a BKV hajójárata a Dunán. BKV-bérlettel is felszállhatnak majd a hajójáratra Újpest és a Haller utca között. A hajók reggel 7 és este 7 között csúcsidőben 20 percenként, egyébként pedig óránként járnak majd. 2014-től katamaránokat is terveznek új állomásokkal, megmutatjuk a látványterveket!

Az új kikötők – Újpesten, illetve az Árpád híd és a Rákóczi híd pesti hídfőjénél – már elkészültek és nagy valószínűséggel július 1-jén kapják meg a használatba vételi engedélyeket. Felújítottak öt régi kikötőt is a Meder utcánál, a Jászai Mari térnél, a Batthyány téren, a Petőfi téren és a Boráros téren.

A hajók menetideje egészen pontosan 46 perc, illetve 58 perc lesz, attól függően, hogy épp melyik irányba utaztok. A hajójárat összesen nyolc helyen köt ki. Íme a lista: Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér, Újpest, Árpád híd, Haller utca. A járat a jégzajlás időszakát kivéve egész évben üzemel majd.

A tervekhez a mostani tíz hajóból ötöt felújítottak, új üléseket és belső burkolatokat szereltek fel. A fedélzetre kerékpárokat is felvihetnek majd, illetve lesz a hajókon büfé és wifi-hozzáférés. A nyolcvanas évek végén még egymillió embert szállítottak a hajók a budapesti Duna-szakaszon. Ezúttal legalább fél millió utasra számítanak évente.

A BKV bérlet és a 24 órás vonaljegy érvényes lesz a hajóra. Az viszont még nem dőlt el, hogy a menetjegy 320 Ft lesz, vagy marad a mostani jegyár, ami 1.000 Ft. A Budapesti Közlekedési Központban azt is elképzelhetőnek tartják, hogy hétvégenként olyan népszerű úticélokat is bevegyenek a célállomások közé, mint a Kopaszi-gát, a Margitsziget, az Óbudai-sziget, a Népsziget vagy a Római-part.

Tárgyalnak egy Visegrád és Százhalombatta között működő gyorshajójárat indításáról is, ami elsősorban az ingázóknak lenne jó, hiszen így kikerülhetnék a bosszantó csúcsforgalmat. Ehhez katamaránokat szereznének be, és a projekt 2014-től indulhatna.

A Duna-Express Konzorcium tervei szerint összese 28 kikötő állna az utasok rendelkezésére, ebből 11 a fővárosi Duna-szakaszon. A 165 személyes katamaránokat egy magyar cég tervezné, gyártaná, illetve működtetné. A "vízibuszok" körülbelül 34,5 kilométeres óránkénti sebességgel szelnék a vizet. ami a csúcsforgalomban araszoló autóbuszok átlagsebességének közel duplája.

Képek a 2014-es tervekről:

duna expressz3

duna expressz4

duna expressz5